logotype
image1 image2 image3

Print E-mail

REZUMAT AL PROIECTULUI 164/2007

TITLU: MECANISMELE PERIFERICE ALE DURERII INFLAMATORII: ROLUL CANALELOR ACTIVATE DE TEMPERATURILE EXTREME, TRPA1 SI TRPV2

DIRECTOR DE PROIECT : PROF. DR. ALEXANDRU BABES

DINTRE CANALELE IONICE ACTIVATE TERMIC DIN FAMILIA CANALELOR TRP (POTENTIAL DE RECEPTOR TRANZITORIU), CEL MAI PUTIN STUDIATE SUNT TRPV2 SI TRPA1. TRPV2 ESTE UN CANAL ACTIVAT DE TEMPERATURI DE PESTE 52 ºC, EXPRIMAT IN SISTEMUL NERVOS DAR SI IN TESUTURI DE ALTA NATURA, SI PRESUPUS A FI IMPLICAT IN TRADUCEREA CALDURII INTENSE LA MAMIFERE. LA CELALALT CAPAT AL SPECTRULUI DE TEMPEATURI, TRPA1 ESTE ACTIVAT DE SCADEREA TEMPERATURII SUB 17 ºC, DAR SI DE COMPUSI CU EFECT IRITANT ASUPRA PIELII SI MUCOASELOR PRECUM IZOTIOCIANATUL DE ALIL, ALICINA SI ALDEHIDA CINAMICA (AGENTII ACTIVI DIN MUSTAR, USTUROI SI, RESPECTIV, SCORTISOARA). LA MAMIFERE, TRPA1 ESTE EXPRIMAT IN NEURONII SENZITIVI DIN GANGLIONII SPINALI (GS) SI TRIGEMINALI (GT) SI IN URECHEA INTERNA. SCOPUL ACESTUI PROIECT ESTE DE A FOLOSI O COMBINATIE DE TEHNICI ELECTROFIZIOLOGICE SI DE BIOLOGIE MOLECULARA PENTRU A ELUCIDA ROLUL TRPA1 SI TRPV2 IN DUREREA ACUTA PROVOCATA DE STIMULI TERMICI, DAR SI IN APARITIA HIPERSENSIBILITATII TERMICE IN STARI INFLAMATORII. IN PRIMUL RAND DORIM SA EXPRIMAM CELE DOUA CANALE IN SISTEME HETEROLOGE DE EXPRESIE PENTRU A LE PUTEA STUDIA IN DETALIU CINETICA RASPUNSULUI LA STIMULI TERMICI SI CHIMICI SI FARMACOLOGIA, FOLOSIND TEHNICA DE PATCH-CLAMP SI MICROFLUORIMETRIA DE CALCIU. IN AL DOILEA RAND, VOM FOLOSI MODELUL CONSACRAT AL NEURONILOR GS IN CULTURA PENTRU A INVESTIGA CARACTERISTICILE FUNCTIONALE SI MODULAREA TRPV2 SI TRPA1 IN TESUTUL NATIV. IN AL TREILEA RAND VOM FOLOSI TEHNICA DE RT-PCR PENTRU A IDENTIFICA PREZENTA ARN-ULUI MESAGER AL CELOR DOUA CANALE IN NEURONI GS DEJA CARACTERIZATI DIN PUNCT DE VEDERE FUNCTIONAL. IN SFARSIT, REZULTATELE OBTINUTE PRIN EXPRIMAREA TRPV2 SI TRPA1 SI PRIN STUDIUL NEURONILOR SENZITIVI IN CULTURA VOR FI VALIDATE PRIN INVESTIGAREA CELOR DOUA CANALE LA NIVELUL TERMINATIILOR NERVOASE INTACTE DIN PIELEA DE SOARECE SI SOBOLAN. AVEM CONVINGEREA CA ACEST PROIECT VA CONTRIBUI LA O MAI BUNA INTELEGERE A MECANISMELOR PERIFERICE ALE DURERII ACUTE SI INFLAMATORII.

Inapoi la proiect